Alla inlägg den 6 juni 2007

Av ciss - 6 juni 2007 20:50

har varit en slö dag, men ändå inte. lediga och det var härligt! rätt okej väder, inte stekande sol men hyfsat varmt. klockan tolv åkte jag & fanny till uppfödaren på hoppträning. orkar inte snacka om det, gick skitdåligt. bullan var jättestressad och rusade runt i kopplet i vild panik men hoppade lite i alla fall. gick bättre för fanny.

fick provhoppa en kanin som hette nått som jag inte minns. gullig blå dvärgvädur med jätteintryckt (dåligt ord) ansikte, jag kallade honom genast för bullen. skitseg kille, men nästa kanin var det fart i. siames dvärgvädur som hette yngve, kallade honom för snyggve för han var skithet. men inte direkt en hoppare .. rusade runt i kopplet och for åt alla håll förrutom över hindrerna ..

aja. sedan släppte jag ut kolan vid fem. hon står inne på dagarna, så satans mycket flugor ju!! åkte sedan och handlade lite med mamma, köpte en tidning och läste om paris hilton i fängelset medans mamma klippte mormor. sedan åkte vi till bergsbyn och käkade glass. det var en jätteliten kiosk med HUR lång kö som heeelst! de gör norrlands största glassar typ, helt enorma på typ 40 cm. orkade bara en liten bägare. :-)

har läst lite om fiskar nu och ska snart fika lite och gosa med grisarna om jag hinner. usch, skola imorgon. vi ska ha gympa (hata) och sedan, halv ett, ska jag och klassen och 2 lärare åka till boda borg (älska om det inte vore för sällskapet och lärarna ..). jätteskoj äventyrsgrej som går ut på att man går in i olika rum och ska göra olika saker (tex cykla 60 km i timmen och veva på en grej och ställa sig på bokstäver för att bilda ord och så vidare) och stämpla lappar i slutet av varje rum. den som får mest stämplar vinner. sedan ska vi ÄTA hos min lärare, skittråkigt!! vi ska laga tacos. slöseri med en sådan fin dag!! kommer hem typ 9 .. hinner inte rida eller nått. *****!

äsch. nu ska jag sluta, blev ett långt inlägg. kommentera flitigt nu tjejer och killar! sköt om er och ha det bra.

Av ciss - 6 juni 2007 20:47

jag har bestämt mig för att skaffa fisk igen. de är ruliga små djur, inte vidare gosiga eller så, men fina att titta på. kommer förmodligen att ha dem i en skål (mamma har råkat pajja den andra, så det blir att investera i en ny) bredvid datorn så jag kan titta på dem då och då.

antingen blir det en kampfiskhane för att de är så SJUKT vackra!! hade en förrut om den levde i sju år. måste ju vara världsrekord, de lever oftast bara i tre år?! hur som helst är de väldigt vackra.

annars så blir det ett gäng guppysar. de är söta fast ganska vanliga. mina kompisar ska kanske skaffa sådana och då vore det roligt om jag också hade sånna. hade sånna förr och de ynglade som eff aa enn.

eller så blir det en kampfiskhane och två guppysar eller så. vet inte riktigt. förrut hade jag en kampfiskhane som jag fått av en kompis som hade haft honom i två år som i sin tur fått honom från sin storasyster som hade haft honom i två år. han blev sju år, rip KUNG FU. han var en riktigt kämpe. hans undersåte hette KITAKI och var en guppy. gulligt.

Presentation

Omröstning

vad vill du ha mer av i min blogg?
 egenfotade bilder
 kändisbilder
 kändisskvaller
 mer om mitt liv
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards